Kompromisser

... har jag hört talas om men vet inte riktigt vad det innebär EGENTLIGEN. Hi hi...

Då jag har blivit krasslig så här inne på det nya året fick jag idag överlåta beställningen av kök på IKEA till J. Dessvärre fick jag inte mina svarta stenskivor till köket då skivorna skulle ha kostat mer än alla köksskåp tillsammans. J ser inte nöjd ut där han sitter och pillar med ritningen. Vi ville ju så gärna ha svarta stenskivor. Det får bli massiv ek istället... inte på långa vägar lika snyggt men det finns ju en gräns för hur mycket pengar vi tänker spendera i ett hus som vi inte vet hur länge vi tänker bo i...

J har också varit till Media Markt och beställt offert på vitvaror och det kommer ju bli "jättebilligt". Är det verkligen rimligt att en köksfläkt ska kosta ca 8000-9000kr?! Jaja, jag vet att man kan välja en billigare men allt kommer jag inte att kompromissa bort.

På tisdag ska J till vischan med rörmokaren för att kolla vad omdragningen av rör osv (vad vet jag?!) kommer att kosta. Så det rullar på lite nu i alla fall. Men det känns som det inte kommer att bli kvar några pengar till ny soffa, ny säng, nya lampor, tapeter osv. Suck!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0