Årets prylar

Då var det dags igen, att sammanfatta 2009-års prylar. Gick häromdagen igenom 2009 års inlägg och foton, jag tyckte att det är riktigt kul att läsa mina gamla inlägg.

Vi börjar väl årets sammanfattning med kategorin:

Årets bästa kap:

Måste bli golvlampan vi köpte på Issaraks utförsäljning till halva priset:



I´m in LOOOVE!

Årets sämsta köp:

Som tur är gör jag faktiskt inte en massa onödiga impulsköp längre eftersom jag blivit ganska kräsen men mina sämsta köp gjorde jag nog i somras då jag fick för mig att handla lite billigare kläder på Gina Tricot, Vero Moda. Jag har antingen slängt kläderna eller så använder jag dem inte längre. 

Men sämsta köpet är ändå den ganska dyra bikini jag köpte på Twilfit i somras, blev bara använd 2ggr och jag kommer nog inte att använda den igen:




Annars blir mitt onödigaste köp mumin-julgranskulorna:



Första och sista gången jag håller med Jocke, vad ska jag med dem till?!

Årets smurf:

Min smurfsamling tog lite time-out 2009 men årets smurf blir ändå min helsvarta smurf, som jag aldrig trodde att jag skulle få tag på:




Årets plagg:

Ingen har väl vid det här laget missat att jag är djupt nere i Boomerang-träsket så det är lite svårt att utse ett plagg bland alla mina fantastiska kläder från Boomerang, så här kommer några favoriter:

                          

Bästa köpet, om än dyrast är ändå min nya dunjacka, den är verkligen helt underbar:



Årets mani:

Förutom min Boomerang-mani som har evolverat under -09 måste årets mani ändå bli mina otaliga köp av kivi-lyktor från iittala:




Årets tomte:

Måste nog erkänna att jag har börjat samla på tomtar, det räcker ju inte med min enorma mjukisdjursamling, smurfsamling och allt annat som fyller mina lådor och skåp. Därför får årets tomte bli den som jag fick av min mamma i födelsedagspresent:




Årets present:

Blev väldigt glad över mitt svarta Hawaii-halsband och Hawaii Starbucks muggen som jag fick av min vän K. Men årets present är ändå Pluto som jag fick av J när jag behövde det som mest:



Pluto har fått många kramar den senaste veckan...

Då var vi till sist framme vid ÅRETS PRYL, alla kategorier:

Det är ingen tvekan om saken att årets pryl är SMURFFARMEN!!!





Smuffarmen stod innan jag fick den av J högst på min önskelista och jag var världens lyckligaste den dagen jag fick farmen!!!

GOTT NYTT ÅR!

Må nästa årtionde bjuda på en massa nya roliga prylar som jag bara MÅSTE ha!







Kommentarer
Postat av: J

Du är bäst bebisen!

2010-01-01 @ 18:44:31
Postat av: J igen

"Första och sista gången jag håller med Jocke, vad ska jag med dem till?!" HAHAHAHA definitivt inte sista gången du viker dig under min visdom! Du borde blogga om lilla my underläggen...

2010-01-01 @ 18:45:55
Postat av: ullis

Jag har också tänkt läsa om Narnia nu i år faktiskt. Jag har en del på min boklista att läsa. Måste ju sysselsätta mig nu.

Massa fina saker du har fått/köpt i år. jag ska sammanfatta mitt år i bloggen inom kort. idag blev det inte av som jag hade tänkt. idag hade jag bara ont. kram

2010-01-01 @ 22:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0