Sammanfattning av prylarna 2008

2008 var året jag började blogga om min prylmani - dvs. vad mitt begär törstar efter och vad jag faktiskt också köper. Här följer en sammanfattning av årets bästa och sämsta prylar.

Årets kap, Klukflasken från Holmegaard:


Hade kostat 870 kr, jag köpte den för 217.50!

Årets most wanted: phKotten i guld som gjordes i begränsad upplaga till Louis Poulsens jubileum för det nätta priset på 55495 kr



Årets most wanted smurf: Smurfarna förtjänar ju en egen kategori.



Kanske den mest ovanliga varianten av rymdsmurfen. Tyvärr var den för dyr för mig 1225 kr så jag fick avstå denna underbara raritet.

Årets bästa smurfköp:



En billigare variant av rymdsmurfen men ändock efterlängtad till samlingen. Har nu tre varianter av denna favoritsmurf.

Årets nostalgi pryltripp:



Efter att ha röjt ut mina föräldrars vind och hittat en massa gamla kära prylar köpte jag alla avsnitt av Dr Snuggles då en gammal klasskamrat lånat mina VHS - band med Snuggels för att aldrig lämna tillbaka dem.

Årets sämsta köp:


Om jag inte räknar med alla de klänningar och plagg jag retunerat till det usla företaget nelly.se måste mitt sämsta köp vara en svart skepparkavaj från H & M. Egentligen ganska snygg men fullkomligt värdelös då det blåser in rakt nedifrån och upp under kavajen! Brrr... Sen känns H & M yllekavajer alltid lite skabbiga pga. deras dåliga kvalité.

Årets plagg:



Min favoritskjorta från Bommerang som alltid (nästan) känns rätt!

Årets köp:

              
Väljer jag utifrån det glädjerus jag har känt blir årets köp Cult designs julprylar. Jag upptäckte dem en novemberdag på Åsby att Cult design börjat tillverka Tomte-serien som tidigare hette X-mas serien. Att jag sedan också fått tag på flera prylar från den gamla X-mas dubblade min glädje att jag faktiskt beslutat mig för att "behålla" julen lite längre här hemma... Mysigt!

Jag tar det bästa från 2008 med mig in i det nya året!


Kommentarer
Postat av: Charlotte Cederborg

Ja min kära kusifin din allra bästa most wanted måste väl ändå vara tomtarna som tittade fram på mitt köksbord på julafton.kram

2009-01-10 @ 18:18:08
Postat av: Prylmani

Jepp! Du har så rätt! Om man bortser från phKotten då förstås... Kjam!

2009-01-10 @ 22:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0