Kortvariga löften

Ja, det dröjde ju inte länge förrän jag köpte något ändå men jag var bara tvungen att köpa en smurf som har varit på önskelistan en längre tid. Hmmm... tror mig ha sagt och skrivit den frasen tidigare. He he...

Smurfen har jag beställt från ny smurfig web-shop och är en variant av mina favoritsmurfar, svartsmurfen:



Historien bakom de svarta smurferna:

En av smurferna i smurfbyn blev stungen i svansen av Bzz-flugan - och blev svart av det!! Han blev argsint och ropade "Gnapp". Vid ett bett i svansen på övriga smurferna blev även de förvandlade.

Gammelsmurfen hade problem att minnas botemedlet men gjorde så gott han kunde. Under tiden smittades allt fler!!

Han lät fånga in Bzz-flugan och gav den en blomma att äta på. Det var lösningen! Blomman var en tuberos, och det var pollenet från den som var botemedlet.

De plockade massor med tuberoser och fyllde blåsbälgar med pollenet som de sedan sprutade på de smittade smurferna.

Kampen gick dock inte som förväntat - utan de svarta smurferna lyckades bita de andra. Endast gammelsmurfen verkade komma undan...för ett tag.

Han blev biten av en som maskerat sig som en vanlig blå smurf, och blev då själv förvandlad! Som tur var så började det brinna i hans laboratorium under kampen - och explosionen som följde spred pollenet över dem alla. (Texten hämtad från svampbyn.se).

Stor lycka är det ikväll och livet har genast blivit ljusare...

Kommentarer
Postat av: Carolina

Det är illa Tina! Hur många dagar gick det utan shopping??

Ha det toppen, nu ska jag upp i stan och shoppa..=)

2009-04-17 @ 09:16:23
URL: http://bjorkarikanada.blogspot.com/
Postat av: Prylmani

Vaddå?! En smurf räknas inte... =)

2009-04-17 @ 10:48:30
Postat av: Malena

Löften är till för att brytas......halva månaden har gått och snart är det dags att förbruka ännu en ny lön!

2009-04-17 @ 13:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0