I begynnelsen skapades ljuset...

eller hur var det nu igen?! I fredags botaniserade jag runt lite i stadens affärer med min gode vän K och råkade springa på den fantastiska lampan Bourgie från Kartell. Trodde inte att det gick och köpa denna lampa i den här stan men tydligen så kan du för 1960 kr bli stolt ägare till denna vackra skapelse:



Naturligtvis hade vi en djup diskussion om vilken färg vi ville ha.

Appropå vackra skapelser så förälskade jag mig som bekant i ph Kotten i somras... nu har Louis Poulsen för sitt 50 års jubileum tagit fram 50 st numrerade ph Kotten som är förgyllda i 24 karats guld. Priset, över 70000 EURO! Jag som tyckte att över 55000 kronor var dyrt för den mer ordinära Kotten. Men vem vill inte äga denna:



"Dreeeam, dream dream dream... When I won´t you... all I have to do is dreeeam..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0