Det blev nästan en ny mani...

Jag har för första gången på ganska länge hindrat en ny mani att gro i min skalle... ja i min kropp. Sist när jag var till Fabriksbutiken fick jag för mig att köpa MOOMIN. Redan i våras sneglade jag på dessa söta Mumin muggar & skålar men då var jag VÄLDIGT upptagen med vita högblanka Höganäs prylar. Väl hemkommen nu senast smurfade jag in på Tradera för att se vilken marknad som fannns på Mumin och JISSES vad många auktioner som fanns på Mumin. Otroligt många söta Mumin motiv... jag ville ha ALLA, såklart!

Hittade naturligtvis en ny favorit "Millenium muggen": 



 Men den är enormt dyr... en auktion som är uppe nu ligger budet för denna mugg redan på 1875kr och det är tydligt ett relativt lågt pris för denna mugg.

Resultet av det hela har blivit att jag helt enkelt inte orkar med någon Moomin-mani, jag menar... det är faktiskt ganska jobbigt redan som det är med denna smurfmani, Bommerang psykos, iittala/Höganäs hysteri...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0