Dagens funderingar...

Igår var en bättre dag... då var det en riktig shopping-dag med min kära mamma. Vi var bland annat till Ikea och där köpte jag en ny badrumsmatta, nya skärbrädor, stora röda hjärtan att hänga i julgranen (jag som inte ens gillar hjärtan) och en massa ljus. Jag köpte också en t-shirt på Lindex att mysa i. Mys & pys:


Det blev även köpt nya julgardiner på Moderna hem till köket med både hjärtan och tomtar! Det är emot min religion att ha gardiner/paneler/vepor men de här gardinerna var faktiskt jättefina och "juliga"!

Dessutom HJÄLPTE jag mamma att köpa mina julklappar, hon tycker det är så stressande att gå runt på stan och inte veta vad hon ska köpa till mig så därför gjorde jag ju henne en tjänst eller hur?! Nu vet jag i princip allt jag får på julafton och det är ju ganska trist men samtidigt kommer jag ju vara nöjd med det jag får...

Ibland undrar jag om inte julaftonen borde handla mer än om att få en massa prylar... det är ju egentligen självklart men tyvärr är det ju vuxna som får sina barn att tro att julaftonen bara handlar om hur mycket paket tomten kommer med. Förklarar  vuxna för barn att det faktiskt finns barn som inte ens får en pryl på julafton (självfallet är det så eftersom alla inte firar jul)?!  Jag kan ju bara gå till mig själv. Skulle bli skitsur om jag inte fick några julklappar av mina föräldrar... Mina föräldrar är världens bästa och har alltid menat väl. Dock skulle jag nog mått bra av att få veta som barn att alla inte är lika lyckligt lottade OCH att julen inte bara handlar om hur många nya prylar man får, för prylar har alla barn JAG känner mer än nog av... och alla vuxna med för den delen!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Själv tackar jag Karl för idén om julklappslotteriet och har också sett till att D och jag får precis det vi vill i det enda paket vi får. Jag orkar inte med hetsen igen... (fast.. off the record kan jag säga att ibland kan jag sakna det där berget med julklappar som man fick förr...heeh)

2008-11-27 @ 16:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0