Prylmani, inget nytt!

Då jag verkligen har kommit in i röjar och städartagen, passade jag på att röja ut mina föräldrars vind nu i dagarna. Bevisen var många, min mani för prylar är inget nytt utan är något som odlats under många år sedan jag var liten flicka då allt skulle vara rosa eller ljusblått. Mina barndomsprylar köpte jag eller tjatade till mig av mamma på den lokala järnhandeln eller prynadshyllorna från gamla goda Domus. Vissa av prylarna finns nog fortfarande att köpa på varuhus som Billiga Nisse och har inget värde eller någon uttänkt design men har ett enormt emotionellt värde för mig. Prylar andra skulle rata direkt och slänga har jag omsorgsfullt lindat in i silkespapper och de väntar på att bli inpackade i rejäla flyttkartonger för att sparas till min nästa nostalgitripp...

                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0